L'estratègia de comunicació d'un petit negoci a la xarxa és l'estratègia de la taca d'oli.
Molt sovint hi ha malentesos en aquest terreny.
La possibilitat de tenir un espai en una xarxa que és universal no vol dir que, pel fet de tenir un blog o una pàgina web, ens hagin de veure a tot arreu.
La visibilitat s'aconsegueix combinant diverses eines (blogs i xarxes socials) i de dintre cap a fora; com una taca d'oli.
Les xarxes socials ens permeten bastir un entramat de complicitats amb clients, proveïdors i amics. Facebook (potser la xarxa social més coneguda) us permet fer una pàgina del vostre negoci a partir de la qual, aquelles persones que us segueixen veuen les publicacions que hi feu.
És important anar publicant-hi amb regularitat ja que, d'aquesta manera, cada publicació és (per als contactes) un recordatori de la vostra existència.
Fins aquí res de nou. Però perquè cal tenir un blog a més de les xarxes socials?
En primer lloc perquè els blogs son pàgines web dinàmiques. Podeu organitzar tota la informació del vostre negoci en pestanyes. D'aquesta manera cada cop que algú entra al vostre blog des de un enllaç en una xarxa social, pot veure a més del contingut que l'ha interessat, tot el que el vostre negoci li pot oferir.
En segon lloc perquè el blog, a més de contenir la informació habitual del vostre negoci us permet publicar articles sobre el vostre camp de treball (p.ex. la història dels botons si teniu una merceria) . Articles molt especialitzats que us permeten cridar l'atenció d'aquelles persones interessades en el tema i posicionar-vos com a "experts"
La combinació de continguts interessants (tot i que especialitzats) amb el treball de les xarxes és el que permet que la taca d'oli vagi fent-se gran... I és el que, a més, us permet singularitzar-vos i crear una imatge de marca molt més sòlida i consistent.
Si us ha interessat aquest apunt podeu també visitar: Un blog per al meu negoci?
Recordeu també que podeu deixar comentaris i preguntes...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada